A siMpLe OF Me..

Thursday, 29 March 2012

Opah ada.

Assalamualaikum,
Opah ada.
Jadi jarang-jarang update entry
Kena jaga opah. Opah sakit.
Bagi opah makan, tengok opah jalan perlahan2 pergi bilik air.
Bagi apa yang opah nak.

Sebelum ni maksu jaga opah.
Tapi opah terasa hati dengan anak maksu
Jadi ayah ambil opah.
Bawa datang rumah.

Macam-macam hal.
Orang kalau boleh nak rebut pahala.
Bukan tambah dosa.
Tanam sikit rasa hormat kamu tu.
Tu opah kita,
Darah daging kamu. Darah daging kita.
Harap kamu sedarlah apa yang kamu dah buat.
Nanti kamu tak sempat.
Jangan menyesal.


Maaf, nanti mia BW korang.

18 Org kOmen siNi:

Noraim said...

baiknya cucu opah ni :)

Mia Adriana said...

aim : sebenarnya, ada rasa marah dalam hati niw. bukan marah sebab opah ada kat rumah. tp marahkn org lain.

syafiqakarim said...

selalu org tua ni,bila da tua ada kekurangan dlm sesetgh perkara,org lain akan mula abaikan,jauhkan diri.


tp sabar ye mia.jgn ikut benda xbetul.jaga opah biar ikhlas,nanti tuhan je adili.semoga opah dlm keadaan baik baik.

tc opah.eh eh.. :p

Mia Adriana said...

syafika : ya tahu. tapi teruk sangat dia layan opah. tak boleh tahan.

Ana Farhana said...

tu laa.. org mkin tua ni mkin mudah tersentuh,jga opah baik2 naa

GincoMerahJambu said...

bgos mia ni..besar pahala taw

syg cntik nye blog!! edit kt mane?

Mia Adriana said...

@Ana Farhana : mmg org tua niw cpt tersentuh. tapi kita yg muda niw kna bljr hormat jgk.

Mia Adriana said...

@GincoMerahJambu : haha mana ada bgus. blog niw edit sendiri. tgk tutorial2 jew.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

org tua kan mudah tersentuh hatinya..

bnyk pahala mia jaga opah..


kem salam opah eh :)

Yumida said...

hope opah mia sentiasa sihat...baik nyer cucu opah ni...

si ngokngek said...

jaga opah baik-baik ya..haha

Hanis MY said...

alhmdulillah nasib baik opah Ada cucu yg baik... pasti mendpt ganjaran Dari Allah...

delarocha said...

dah ada peluang berbakti..jangan lepaskan

Noraim said...

ps. tgk gmbr keenam sy yg berselendang putih. hee. malunya.

chemay said...

kadang2 orang tua ni cepat tersentuh hati.
macam arwah nenek chemay dulu pon macam tu.
tp alhamdulillah takde pulak dia kecik hati sampai taknak duduk dengan family chemay.
:)

teha said...

bile bace entry mia , tibe2 kite teringat kat arwah nenek kite.. ya Allah rindunyee :'(

Juliet_iRa~" said...

orang tua sllnya cpt tersentuh sikit..tp xpela..mia plak y cpt2 amik pahala jaga opah k..

maafkan la dia n doakan supaya dia sedar..:)

Maii said...

pi bawak opah picnik kak:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...