A siMpLe OF Me..

Saturday, 24 March 2012

Amalan Harian #1

Manusia pasti mati
Cuma kita tak tahu bila dan dimana
Sebab tu,
Kita kena banyakkan amalan kebaikan
Tuk bekal kita kat SANA.

Mia nak kongsi,
beberapa amalan harian 
yang boleh kita lakukan dan amalkan
Istiqamah insya'Allah.

 Sunat tidur dalam keadaan berwuduk : " Sesiapa yang berwuduk saat ingin tidur dan meminta supaya Allah SWT berikan kebaikan dunia dan akhirat pasti akan dikabulkan" - ( H.R. Tirmizi)

 Sesiapa yang berselawat tidak kiralah banyak mana hitungannya setiap hari akan dapat keberkatan dalam apa jua dengan syarat ia berusaha mencari keredhaan-NYA.

 Berselawat 33 kali sehari dapat menjernihkan hati, mudah memahami akan sesuatu ilmu yang diajarkan, disamping beroleh ketenangan fikiran.

 Sewaktu menghadapi hidangan Nabi Muhammad SAW membiasakan diri dengan mengambil makanan yang terdekat, kemudian baru mengambil hidangan yang lainnya sebagai simbolik kesopanan.

Jom kita sama-sama buat, pesanan tuk mia dan juga kengkawan.

17 Org kOmen siNi:

Hanis MY said...

nice sharing.... arigatou!

Noraim said...

kalau yg first dgn last insyaAllah selalu amalkan tp yg kedua dgn keempat ut liat sgt. hihi.

sama2 berjuang ke arah kebaikan :)

aleen aiden said...

terima kasih ingatkan alin jugak.. :)

Yumida said...

nampak cam mudah kan...tp sllu lupa nk buat

CikAnyss' :O said...

wahh , thanks share , harap2 diamalkan ...

Liza Razak said...

thank you for sharing..yang baik kita amalkan...yg x elok kita cuba tinggalkan :)

Munnafendy said...

salawat utk keberkatan dunia & akhirat =)

biela bell said...

Tahu dah prkra2 sunat cmni tp liat nk bt.huhu.

syafiqakarim said...

nice info
thanks share mia :)

-SUPERGIRL- said...

terima kasih sbb berkongsi :)

Cik Retiss said...

Mia..best entry ni..Mia share pon dapat pahala,kitorg bace pon dapat pahale..hehe..nak start amalkan lepas ni :D

Rtp Farra Arisha said...

a good reminder. hehe

acheeqa farhana said...

kadang2 kite terlalu mengejar dunia smpi lupa tujuan sebenar kita diakhirat sne..

btw,thks for sharing dear :)

teha said...

like ! nice sharing mia :) lps nie , bole laa kite amlkan rutin nie :)

Juliet_iRa~" said...

hye mia..:)

btol2..banyak benda y kita blh buat utk dptkan pahala + tambahbaik amalan kite kan..

mmg amalkan berwudu b4 tdur..sbb tu jrg mimpi bkn2..heee..

thankss 4 sharing..nice :)

pss : thankss 4 the LIKE!

yad'z said...

terima kasih berkongsi sunah yang baik untuk di amalkan.. ^^

cinta siswi said...

thanx syg for sharing..

#lame xjenguk mia.. siswi busy! :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...