A siMpLe OF Me..

Tuesday, 20 March 2012

Bagi betis nak peha

Hip-hip horayyyy!
Exam dahh selesai dah.
Jadi sekarang tengah bina badan dekat rumah haha.
Apa plan nak buat eh?
Korang nak tahu berapa lama mia cuti?
start 17/3 until 8/6
Best betul.

**********************************************************************


When u get little, u want more,
when u get more, u desire even more,
but when you lose it,
u realize that "LITTLE" was enough.

kata-kata ni memang sesuai sangat dengan pepatah
"bagi betis nak peha"

Siapa yang macam tu?
Tiada sesiapapun.
Ada yang terasa? (cepat-cepat lah sedar)

Dengan sesiapapun, 
apabila diberi kita harus menerima
dengan hati yang ikhlas
dengan penuh rasa syukur.

Jangan pernah biar diri kita ada sifat tamak
Kemudian hari nanti,
kalau tak dapat langsung?
Jangan menyesal.

Korang ada yang macam ni?
atau ada kengkawan / orang sekeliling yg seperti ini?
Kalau ada, apa tindakan korang?



18 Org kOmen siNi:

Cik Jannah said...

itu namanya org tak bersyukur. kang bagi kaki ayam baru tau. kaki ayam pon sedap tau kalau buat sup. hehehe.

mia ni budak kuis ker?

Liza Razak said...

kena bersyukur dengan apa yg kita dpt..kalau asyik komplen x cukup..mmg x cukup sampai sudah la jawabnya

HeNRieTTa JoSe said...

ada...memang ada....dan pernah ada....rietta malas nak bising2....alih2 rietta biarkan jer diye buat rietta cam2....smpai lah one day....dia sedar sndiri....she is hurting me...

Maii said...

tukarkan 'nak' kepada 'cari'

bagi betis cari paha

hehe. cari=usaha.

Aman dunia kalau manusia macam tu kan :D

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

yg dikejar x dpt yg dikendong berciciran..


bagai anjing dgn bayang-bayang..


org tamak mmg akan rugi kan..

Yumida said...

slmt bercuti pjg..hope cuti tu dpt dimanfaatkn ngn sebaik mungkin..mungkin jugak dgn terbinanya muscle2 badan..hihi
kwn? ade byk ragam...jumpe yg mcm tu dh terbiasa...juz bt donno jer..layann jer diorg tu

Cik Yatt said...

cik yatt pon cuti smpi bln 6..hiihhihi

acheeqa farhana said...

wahhh...lamenye cuti...untung la..hehe

My Life's Journey said...

ya allah ..lamanya dear cuti ..cuti semester ke dear ..chayokkkkkkkkkkkkk chayokkk ..bestnya cuti .. sekarang ni mana dapat cuti sepanjang tu ..cuti beranak ade la dear hihi ..pangg!!


selamat bercuti ..muahhh

Yumida said...

org bg betis..ambek. org bg peha..hambek jugak... slmt berhari khamis..

CikAnyss' :O said...

wah cuti , selalu la singgah blog anys nty !! hehehe

HeNRieTTa JoSe said...

pss....selamat bercuti...

cinta siswi said...

untungla da cuti.. jeles! mia..jom tukar tempat..hihi

~SaL IjOu~ said...

nikmati zaman cuti panjang kamu seadanya ya..nnt keje da x bleh nak merasa~ ;p

bila kita penah diberi nikmat lebih..tiba2 nikmat itu ditarik namun akhirnya diberi kembali..kita akan lebih menghargai apa yg ada..ia mengajar kita erti syukur yg sebenar2nya~

syafiqakarim said...

ada kawan mcm ni.
selalu nya terus lempang je dia.
gedik lebih.dah ajar buat satu topik,
minta hbs kan semua topik.pangg sikit

kahkah

biela bell said...

kalau boleh nak satu badan..;p

Noraim said...

ada sgt, berlambak kot. huhu.

sy tak habis exam lagi!!!! atie xleh goyang kaki lagi. hee.

Munnafendy said...

pernah rasa mcm tu dlu...dah senang, nak senang lg dan lagi..sekali Allah tarik perlahan2..nyesal xguna..tp skrg,dah jd org yg baru!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...